1394-06-21 05:10
874
0
20349
داور بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان گلستان:

تئاترعلم است و درقالب احساس قرار ندارد / اغلب هنرمندان اخیرا تنها با انگیزه کسب جایزه در جشنواره ها حاضر می شوند

داور بیست و ششمین جشنواره تئاتر استانی با بیان این نکته که هنرتئاتر یک علم است و درقالب احساس قرار ندارد، گفت: هر یک از ریشه های تئاتر در یک حوزه تخصصی قرار دارد و فعالیت هنرمندان در تمامی این حوزه مانع پیشرفت در این رشته هنر خواهد شد.

به گزارش گلستان ما؛ افشین خورشید باختری در آئین اختتامیه بیست و ششمین جشنواره تئاتر استانی، افزود: به جای اینکه انرژی خود را در تمام حوزه های تئاتر به کار برده و در سطحی متوسط باشیم بهتر است در یک حوزه تخصصی با مهارت بیشتری به کار خود بپردازیم.

وی با بیان این نکته که تئاتر مقوله ای علمی است و از زمان فن شهر ارسطو به آن تاکید شده، افزود: وجود دانشگاه، دانشکده و آکادمی تئاتر در سراسر کشور هم گواه علمی و تخصصی بودن هنر تئاتر است.

وی استعدادهای بیست و ششمین جشنواره تئاتر استانی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: خلاء شتابزدگی، ندانستن مبانی علمی و نبود اندیشه در آثار ارائه شده در این جشنواره عمیقا به چشم می خورد.

خورشید باختری ضمن اشاره به این نکته اغلب هنرمندان در چند سال اخیر تنها با انگیزه کسب جایزه در جشنواره ها حاضر می شوند، افزود: ترویج این انگیزه آفتی برای جشنواره ها چه در سطح استانی و یا کشوری به شمار می رود.

وی خواستار ارتقا سطح کیفی هنرمندان در بخش تولید آثار هنری تئاتر شد و گفت: کسب جایزه انگیزه مناسبی برای پیشرفت در حوزه تئاتر نیست بلکه کثرت حضور و علاقه مخاطبین برای تماشای این هنر حائز اهمیت است.

داور بیست و ششمین جشنواره تئاتر استانی با یادآوری دوره های گذشته جشنواره امیدهای جوان، تصریح کرد: باید اندکی تامل کرد و اندیشید که امیدهای جوان 10 سال پیش اکنون در کجای تئاتر قرار دارند و چه پیشرفتی کردند؛ آیا با گرفتن جایزه همه مسائل و مشکلات این حوزه مرتفع شده است.

وی با اعلام اینکه بزرگترین منتقد در حوزه تئاتر باید خود هنرمند باشد تا از این طریق راه رشد و تعالی در کار مهیا شود، افزود: متاسفانه فراموش کردیم که دلیل ظهور تئاتر فهم بهتر هستی و انسان بوده و امروز از این حقیقت دور شده ایم.

انتهاي پيام/

افشین خورشید باختری

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.